SZKOŁY PODSTAWOWE (klasy IV - VI)
UCZNIOWIE:
- Kształtowanie własnego bezpieczeństwa – sposoby radzenia sobie z agresją
(warsztaty obejmujące 8 godz. lekcyjnych,
nabywanie umiejętności radzenia sobie z agresją i sytuacjami agresji w grupie, dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów zachowań
agresywnych)
prowadzący: mgr Kamila Deskur
- Dlaczego warto przestrzegać reguł
(2 warsztaty po 2 godziny lekcyjne, znaczenie przestrzegania reguł dla jakości
kontaktów interpersonalnych oraz efektywnego funkcjonowania w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, ćwiczenie umiejętności rozpoznawania
oraz przestrzegania reguł)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- Jak zachęcić dziecko do czytania książek
(pogadanka z elementami warsztatowymi ok. 60 min., znaczenie czytania dla
rozwoju dziecka, jakie są przyczyny niechęci do czytania, w jaki sposób przezwyciężać bariery w czytaniu)
prowadzący: mgr Karolina Górska
- Prawa dziecka
(zajęcia warsztatowe trwające 45 min., zapoznanie uczniów z Konwencją o Prawach Dziecka i wyjaśnienie pojęć:
prawo do wypowiedzi, do życia bez przemocy, do wychowania w rodzinie, do nauki, do prywatności)
prowadzący: mgr Karolina Górska
- Pamięć na życzenie
(warsztaty – 8-10 spotkań 60 min. w grupach 10 osobowych, uczniowie zdolni, doskonalenie pamięci,
koncentracji i zwiększanie stopnia zrozumienia)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- 500 czy 1000 słów na minutę?
(10 spotkań po 60 min., uczniowie zdolni, poznanie zaawansowanych technik szybkiego czytania)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- Każde dziecko może nauczyć się przestrzegania reguł
(warsztaty – 3 spotkania 60 min., zapoznanie z podstawowymi zasadami
prawidłowej komunikacji z dzieckiem, uczenie skutecznych sposobów zapobiegających zachowaniom problemowym dziecka, pomoc w rozpoznawaniu
i unikaniu błędów wychowawczych, przedstawienie wybranych metod zwiększających motywację dziecka do nauki)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- Edukacja seksualna
(pogadanka 2 godz. lekcyjne, informacje na temat okresu dorastania, ćwiczenie umiejętności rozmawiania
na trudne tematy)
prowadzący: mgr Grażyna Sakowska
- Psychologiczne SOS – jak radzić sobie w sytuacjach trudnych
(czas trwania warsztatów zależy od zgłaszanego problemu, interwencja w sytuacjach
kryzysowych i trudnych, pomoc w rozwiązywaniu problemów, ćwiczenie umiejętności psychologicznych)
prowadzący: mgr Grażyna Sakowska
- Jak efektywnie się uczyć?
(warsztaty – 4 spotkania po 2 godz. lekcyjne, omówienie podstawowych zasad uczenia się oraz poznanie technik
ułatwiających przyswajanie wiadomości i zapamiętywanie, a tym samym zwiększanie efektywności uczenia się)
prowadzący: mgr Maria Paroń
- Presja społeczna – asertywność w profilaktyce zachowań ryzykownych
(wykład z elementami warsztatu, 1 spotkanie - 2 godz. lekcyjne,
nabycie umiejętności efektywnej komunikacji grupowej, asertywności i radzenia sobie z presją grupową, zwłaszcza w aspekcie zachowań
ryzykownych)
prowadzący: mgr Szymon Napierała
RODZICE:
- Dysleksja, dysortografia, dysgrafia
(pogadanka 45 min., podstawowe informacje na temat objawów dysleksji i organizacji
pracy z dziećmi dyslektycznymi i z grupy ryzyka dysleksji w domu)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- Szkoła dla rodziców A. Faber i E. Mazlish
(6 zajęć po dwie godz. warsztatowo – wykładowych, którzy chcieliby poszerzyć i
rozwinąć swoje umiejętności wychowawcze)
prowadzący: mgr Grażyna Sakowska
- Jak zachęcić dziecko do nauki
(wykład z elementami warsztatu ok. 60 min. wzmacnianie motywacji i wiary w siebie u dzieci,
sposoby ułatwiania dziecku uczenia się, przezwyciężanie stresu)
prowadzący: mgr Karolina Górska
NAUCZYCIELE:
- Efektywna komunikacja dorosły – dziecko i dziecko – dorosły
(wykład z elementami warsztatu, wskazanie
nowych sposobów postępowania i porozumiewania się z dziećmi, ćwiczenie umiejętności komunikowania się z dziećmi – aktywne słuchanie,
zachęcanie do współpracy)
prowadzący: mgr Grażyna Sakowska
- ABC emisji głosu
(3 jednogodzinne spotkania, pogłębianie wiedzy i nabycie umiejętności efektywnego posługiwania się
głosem)
prowadzący: mgr Małgorzata Kubiak
- Dysleksja, dysortografia, dysgrafia
(pogadanka 45 min., podstawowe informacje na temat objawów dysleksji i organizacji
pracy z dziećmi dyslektycznymi i z grupy ryzyka dysleksji w domu)
prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski
- Profilaktyka uzależnień
(warsztaty przeznaczone dla pedagogów oraz nauczycieli 10 godz. lekcyjnych zdobycia wiedzy
i umiejętności zapobiegania zagrożeniu uzależnienia, wdrożenie idei profilaktyki, doskonalenie sposobu kontaktu z uczniem, ćwiczenie
umiejętności psychologicznych)
prowadzący: mgr Grażyna Sakowska, mgr Kamila Deskur
- Pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się
(pogadanka z elementami warsztatowymi 1 x 60 min., przyczyny niepowodzeń
szkolnych, wczesne rozpoznawanie symptomów zapowiadających trudności, znaczenie diagnozy i wczesnej pomocy dziecku, propozycje do pracy)
prowadzący: mgr Karolina Górska
- Nadpobudliwość i trudności wychowawcze – metody terapii
(6 warsztatów trwających 45 min. lub 3 warsztaty 90 min.,
przedstawienie aktualnej wiedzy na temat dzieci nadpobudliwych, metody pracy i formy terapii z dziećmi nadpobudliwymi)
prowadzący: mgr Kamila Deskur, mgr Karolina Górska, mgr Mirosław Brzostowski