SZKOŁY PODSTAWOWE (klasy IV - VI)


UCZNIOWIE:

  • Kształtowanie własnego bezpieczeństwa – sposoby radzenia sobie z agresją
    (warsztaty obejmujące 8 godz. lekcyjnych, nabywanie umiejętności radzenia sobie z agresją i sytuacjami agresji w grupie, dostarczenie wiedzy na temat mechanizmów zachowań agresywnych)
    prowadzący: mgr Kamila Deskur

  • Dlaczego warto przestrzegać reguł
    (2 warsztaty po 2 godziny lekcyjne, znaczenie przestrzegania reguł dla jakości kontaktów interpersonalnych oraz efektywnego funkcjonowania w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, ćwiczenie umiejętności rozpoznawania oraz przestrzegania reguł)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • Jak zachęcić dziecko do czytania książek
    (pogadanka z elementami warsztatowymi ok. 60 min., znaczenie czytania dla rozwoju dziecka, jakie są przyczyny niechęci do czytania, w jaki sposób przezwyciężać bariery w czytaniu)
    prowadzący: mgr Karolina Górska

  • Prawa dziecka
    (zajęcia warsztatowe trwające 45 min., zapoznanie uczniów z Konwencją o Prawach Dziecka i wyjaśnienie pojęć: prawo do wypowiedzi, do życia bez przemocy, do wychowania w rodzinie, do nauki, do prywatności)
    prowadzący: mgr Karolina Górska

  • Pamięć na życzenie
    (warsztaty – 8-10 spotkań 60 min. w grupach 10 osobowych, uczniowie zdolni, doskonalenie pamięci, koncentracji i zwiększanie stopnia zrozumienia)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • 500 czy 1000 słów na minutę?
    (10 spotkań po 60 min., uczniowie zdolni, poznanie zaawansowanych technik szybkiego czytania)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • Każde dziecko może nauczyć się przestrzegania reguł
    (warsztaty – 3 spotkania 60 min., zapoznanie z podstawowymi zasadami prawidłowej komunikacji z dzieckiem, uczenie skutecznych sposobów zapobiegających zachowaniom problemowym dziecka, pomoc w rozpoznawaniu i unikaniu błędów wychowawczych, przedstawienie wybranych metod zwiększających motywację dziecka do nauki)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • Edukacja seksualna
    (pogadanka 2 godz. lekcyjne, informacje na temat okresu dorastania, ćwiczenie umiejętności rozmawiania na trudne tematy)
    prowadzący: mgr Grażyna Sakowska

  • Psychologiczne SOS – jak radzić sobie w sytuacjach trudnych
    (czas trwania warsztatów zależy od zgłaszanego problemu, interwencja w sytuacjach kryzysowych i trudnych, pomoc w rozwiązywaniu problemów, ćwiczenie umiejętności psychologicznych)
    prowadzący: mgr Grażyna Sakowska

  • Jak efektywnie się uczyć?
    (warsztaty – 4 spotkania po 2 godz. lekcyjne, omówienie podstawowych zasad uczenia się oraz poznanie technik ułatwiających przyswajanie wiadomości i zapamiętywanie, a tym samym zwiększanie efektywności uczenia się)
    prowadzący: mgr Maria Paroń

  • Presja społeczna – asertywność w profilaktyce zachowań ryzykownych
    (wykład z elementami warsztatu, 1 spotkanie - 2 godz. lekcyjne, nabycie umiejętności efektywnej komunikacji grupowej, asertywności i radzenia sobie z presją grupową, zwłaszcza w aspekcie zachowań ryzykownych)
    prowadzący: mgr Szymon Napierała


RODZICE:

  • Dysleksja, dysortografia, dysgrafia
    (pogadanka 45 min., podstawowe informacje na temat objawów dysleksji i organizacji pracy z dziećmi dyslektycznymi i z grupy ryzyka dysleksji w domu)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • Szkoła dla rodziców A. Faber i E. Mazlish
    (6 zajęć po dwie godz. warsztatowo – wykładowych, którzy chcieliby poszerzyć i rozwinąć swoje umiejętności wychowawcze)
    prowadzący: mgr Grażyna Sakowska

  • Jak zachęcić dziecko do nauki
    (wykład z elementami warsztatu ok. 60 min. wzmacnianie motywacji i wiary w siebie u dzieci, sposoby ułatwiania dziecku uczenia się, przezwyciężanie stresu)
    prowadzący: mgr Karolina Górska


NAUCZYCIELE:

  • Efektywna komunikacja dorosły – dziecko i dziecko – dorosły
    (wykład z elementami warsztatu, wskazanie nowych sposobów postępowania i porozumiewania się z dziećmi, ćwiczenie umiejętności komunikowania się z dziećmi – aktywne słuchanie, zachęcanie do współpracy)
    prowadzący: mgr Grażyna Sakowska

  • ABC emisji głosu
    (3 jednogodzinne spotkania, pogłębianie wiedzy i nabycie umiejętności efektywnego posługiwania się głosem)
    prowadzący: mgr Małgorzata Kubiak

  • Dysleksja, dysortografia, dysgrafia
    (pogadanka 45 min., podstawowe informacje na temat objawów dysleksji i organizacji pracy z dziećmi dyslektycznymi i z grupy ryzyka dysleksji w domu)
    prowadzący: mgr Mirosław Brzostowski

  • Profilaktyka uzależnień
    (warsztaty przeznaczone dla pedagogów oraz nauczycieli 10 godz. lekcyjnych zdobycia wiedzy i umiejętności zapobiegania zagrożeniu uzależnienia, wdrożenie idei profilaktyki, doskonalenie sposobu kontaktu z uczniem, ćwiczenie umiejętności psychologicznych)
    prowadzący: mgr Grażyna Sakowska, mgr Kamila Deskur

  • Pomoc dziecku z trudnościami w uczeniu się
    (pogadanka z elementami warsztatowymi 1 x 60 min., przyczyny niepowodzeń szkolnych, wczesne rozpoznawanie symptomów zapowiadających trudności, znaczenie diagnozy i wczesnej pomocy dziecku, propozycje do pracy)
    prowadzący: mgr Karolina Górska

  • Nadpobudliwość i trudności wychowawcze – metody terapii
    (6 warsztatów trwających 45 min. lub 3 warsztaty 90 min., przedstawienie aktualnej wiedzy na temat dzieci nadpobudliwych, metody pracy i formy terapii z dziećmi nadpobudliwymi)
    prowadzący: mgr Kamila Deskur, mgr Karolina Górska, mgr Mirosław Brzostowski